logo

kytarová škola

O škole

  • Individuální přístup – bereme v úvahu osobnost člověka, míru hudebního talentu, respektujeme hudební vkus a cítění, snažíme se naslouchat potřebám žáků…
  • Výuka začátečníků i pokročilejších – od základů držení nástroje, kladení prstů, výběru trsátka, po přípravu na konzervatoř, hru v kapele či práci ve studiu…
  • Rock, blues, funk, základy jazzové kytary – máme snahu reagovat na přání žáků a pomáhat s přípravou skladeb, které se jim aktuálně líbí…
  • Výukové materiály zdarma – video / audio nahrávky z lekce nahráváme žákům na flash disk nebo hard disk. Ukázky materiálů:

66 kBSystém akordů a stupnic

69 kBShe´s Gone

56 kBWhite Room

Máme-li představu o akordech a formě, cvičíme s podklady (White Room):

  • Hudební teorie spojená s praxí – teorii se učíme většinou s nástrojem v ruce, aby žák věděl, k čemu je teorie vlastně dobrá. „Ve vědění je síla“ – jak říká Joe Satriani…
  • Poradenství při výběru nástroje a příslušenství  – v dnešní nabídce není snadné se zorientovat, proto méně zkušeným pomáháme také v této oblasti…
  • Workshopy – nejsou přímo placenou součástí výuky, jako ostatní zmíněné disciplíny. Přesto je (spolu)pořádáme rádi. Setkání se známými osobnostmi hudebního světa je silně motivační. Přednášející jsou vždy zkušení hráči, kteří mají co dát. Během posledních let se žáci seznámili (případně zahráli si) s bluesovým kytaristou Davidem Boydem (Blue Dogs, Colorado/USA), Markem Jamesem (Dust, Verra Cruz, GB), Justinem Lavashem (blues, písničkář s mnoha přesahy z GB, žije v Praze), své zkušenosti předával Jakub Sedlák, profesionální kytarista (původem z Brna, nyní působí v Berlíně), Aynsley Lister (blues, rock, GB) a brněnský Ivan „Aijv“ Jašek, výborný zpěvák, kreativní kytarista a skladatel (Zastavárna Blues Band, Annie’s Trip, Aivn’s Naked Trio).

Učebna & videoukázka z lekce

Krátké video ukazuje průřez lekcí Pavla Paláta:

Jaké jsou stavební kameny výuky?

U žáků rozvíjíme 1) TECHNIKU HRY, šikovnost prstů, tedy schopnost vyjádřit hudební myšlenku, 2) MYŠLENÍ, orientaci na hmatníku, v akordech, stupnicích a jejich struktuře, analyzujeme harmonii, riffy, sóla apod. a hledáme tak inspiraci z hudby, která je prověřená časem. A z toho vyplývá i za 3) – najít své SRDCE. Jinými slovy naučit se hrát s cítěním, feelingem, aby to bavilo nejenom hráče, ale i jejich posluchače.