logo

kytarová škola

O škole

  • Individuální přístup – bereme v úvahu osobnost člověka, míru hudebního talentu, respektujeme hudební vkus a cítění, snažíme se naslouchat potřebám žáků…
  • Výuka začátečníků i pokročilejších – od základů držení nástroje, kladení prstů, výběru trsátka, po přípravu na konzervatoř, hru v kapele či práci ve studiu…
  • Elektrická + akustická kytara – včetně kytary klasické s nylonovými strunami
  • Rock, blues, funk, základy jazzové kytary, klasika – máme snahu reagovat na přání žáků a pomáhat s přípravou skladeb, které se jim aktuálně líbí…
  • Výukové materiály zdarma – video / audio nahrávky z lekce nahráváme žákům na flash disk nebo hard disk. Ukázky materiálů:

66 kBSystém akordů a stupnic

69 kBShe´s Gone

56 kBWhite Room

Máme-li představu o akordech a formě, cvičíme s podklady (White Room):

  • Hudební teorie spojená s praxí – teorii se učíme většinou s nástrojem v ruce, aby žák věděl, k čemu je teorie vlastně dobrá. „Ve vědění je síla“ – jak říká Joe Satriani…
  • Poradenství při výběru nástroje a příslušenství  – v dnešní nabídce není snadné se zorientovat, proto méně zkušeným pomáháme také v této oblasti…
  • Workshopy – nejsou přímo placenou součástí výuky, jako ostatní zmíněné disciplíny. Přesto je (spolu)pořádáme rádi. Setkání se známými osobnostmi hudebního světa je silně motivační. Přednášející jsou vždy zkušení hráči, kteří mají co dát. Během posledních let se žáci seznámili (případně zahráli si) s bluesovým kytaristou Davidem Boydem (Blue Dogs, Colorado/USA), Markem Jamesem (Dust, Verra Cruz, GB), Justinem Lavashem (blues, písničkář s mnoha přesahy z GB, žije v Praze), své zkušenosti předával Jakub Sedlák, profesionální kytarista (původem z Brna, nyní působí v Berlíně), Aynsley Lister (blues, rock, GB) a brněnský Ivan „Aijv“ Jašek, výborný zpěvák, kreativní kytarista a skladatel (Zastavárna Blues Band, Annie’s Trip, Aivn’s Naked Trio).

Učebna & videoukázka z lekce

Učebna je malá místnůstka pro 2 osoby. Žáci si nosí vlastní nástroje. Elektrickou kytaru zapojí do Line 6 POD.2, ve kterém je k dispozici ladička a celá škála zvuků od čistých přes cruch až k tvrdému zkreslení.

Kamera namířená na kytaru a ruce učitele je výtečným pomocníkem pro záznam z lekce. Žák se tak na svém PC kdykoli do lekce „vrátí“ a připomene si probrané učivo, často „šité na míru“ přímo jemu. Proto má každý s sebou USB flash disk, na kterém si domů odnáší audio podklady, videa, noty, taby a zapsané úkoly. Tento systém je velmi efektivní – podstatné věci z lekce žáci vidí i slyší z videa, což jim umožňuje bleskurychle „osvěžit paměť“ a připravit se do další lekce bez zděšeného tápání („co jsme to vlastně hráli…“ , případně „jak to mám cvičit…?!?“). Song, který se žákovi líbí, lze v rychlosti „vylovit“ z You Tube a začít na něm ihned pracovat.

Krátké video ukazuje prostředí učebny a průřez lekcí náhodně vybraného žáka. Všechny hudební ukázky jsou improvizace na předem nahrané podklady.

Jaké jsou stavební kameny výuky?

U žáků rozvíjíme 1) TECHNIKU HRY, šikovnost prstů, tedy schopnost vyjádřit hudební myšlenku, 2) MYŠLENÍ, orientaci na hmatníku, v akordech, stupnicích a jejich struktuře, analyzujeme harmonii, riffy, sóla apod. a hledáme tak inspiraci z hudby, která je prověřená časem. A z toho vyplývá i za 3) – najít své SRDCE. Jinými slovy naučit se hrát s cítěním, feelingem, aby to bavilo nejenom hráče, ale i jejich posluchače.